Nieuws

Amslod e-bikes, waar is de prijs?

amslod-e-bikesAmslod is een redelijk nieuwe speler in de Nederlandse e-bike markt. Al bestaat de naam Amslod al lang (sinds 1915 zeggen ze), de merknaam is pas kort geleden weer nieuw leven in geblazen. Je kent ze misschien van de tv-commercial, of je hebt wel eens een busje zien rijden met de Amslod naam er op. Ze lijken te werken op dezelfde manier als Stella…het bedrijf dat hetzelfde soort wazige prijsstrategie hanteert. Als potentiële klant vind je op de website van Amslod dus van geen enkele fiets een adviesverkoopprijs, behalve bij het goedkoopste model, de Croft, die al wordt aangeboden voor 995 euro. Dealers zijn er niet, dat scheelt een schakel in de keten van fabrikant tot consument, waardoor de fietsen goedkoper kunnen worden aangeboden.

Als je de papieren brochure wilt bestellen moet je naast je adres verplicht je telefoonnummer invullen. Je kunt waarschijnlijk zelf wel bedenken waarom. “Goedemorgen, u spreekt met de verkoper van Amslod…ik begrijp dat u een e-bike bij ons wilt kopen?” 😉 Je vindt de showroom van Amslod in Meppel, maar ze zijn de beroerdste niet en willen best even een fiets bij je thuis langsbrengen voor een vrijblijvende proefrit.

De verkoopprijzen van Amslod?
De ANWB geeft de elektrische fietsen van Amslod prima beoordelingen. Tussen de 4 en 5 sterren. Mooi is ook dat zij wel de prijzen van alle modellen vermelden, klik hier voor een overzicht. Of die mooie beoordelingen vertroebeld worden door de combi-deal die ze met samen hebben (Amslod verkoopt de fietsverzekeringen van de ANWB via hun site) zullen we waarschijnlijk nooit weten.

amslod-prijslijst

Specificaties
Amslod heeft een heleboel verschillende modellen. Ze worden afgemonteerd met een voorwielmotor, en de duurdere modellen met een middenmotor. Die zijn van Bafang. Een merk dat bij het grote publiek niet zo bekend is als bijvoorbeeld Bosch, Ion of Steps, maar het is toevallig wel één van de grootste leveranciers van dit soort naafmotoren ter wereld. Ze zijn een stukje goedkoper, en best goed van kwaliteit. Fabrikanten gebruiken ze graag omdat ze dan niet met een complete groep hoeven te werken (accu, display, cranks, bediening). Dit geeft de ontwerpers de optie zelf de overige onderdelen te kiezen. Zo kiest Amslod voor accu’s van Panasonic, je krijgt bij ieder model een 522Wh versie.

De overige specificaties zijn ook gewoon prima. Mooi gelaste aluminium frames, fatsoenlijke remmen en de kabels voor zover mogelijk netjes weggewerkt. Niet al te zwaar, voor een e-bike dan. Ledverlichting, remlicht en anti-lek banden. Op het oog dus niets mis mee, en ze beloven 6 jaar garantie. De tijd zal leren hoeveel daarvan gebruik moet gaan worden.

10 Reacties

10 Comments

  1. Jago Koch

    23/11/2016 at 18:21

    Test ANWB Amslod fiets misleidend.
    Ik heb sinds januari de Amslod Carlton electrische fiets. Na een maand strandde ik op straat toen de display het begaf. Na 2 maanden waren de trappers helemaal geoxideerd.na enkele maanden kreeg ik nieuwe.
    De accu met chip bleek niet goed te werken, in de laagste stand gaf hij veel te veel vermogen en hij haperde regelmatig. Na een half jaar kwam er een update en toen was dit verholpen. Na 5 maanden begaf de voorrem het. werd gerepareerd maar was na een maand weer stuk. Toen begon de ellende. Er zou contact worden opgenomen om de fiets op te halen. De bagagedrager was inmiddels ook afgebroken en het was een te grote klus voor service aan huis. de fiets zou opgehaald worden. Het heeft 6 weken geduurd voordat de fiets werd opgehaald ondanks herhaaldelijk bellen.
    Dit is meestal niet mogelijk, vaak wordt er na 15 min. nog niet opgenomen en als dat het geval is wordt er vaak gezegd dat er dezelfde dag wordt teruggebeld, dit gebeurt dan niet.
    Verder met de fiets. Na 6 weken opgehaald duurde het 4 weken voordat ik hem terugkreeg en toen bleek die niet goed gerepareerd. Verkeerde bagagedrager en de ondersteuning was ineens stukken minder.
    Volgende dag werd hij weer opgehaald en is nu al bijna weer 2 weken weg. Probeerde te bellen, wordt weer niet opgenomen. Opeens bleek het mogelijk een leenfiets te krijgen, maar als ik erom vraag is er geen voorhanden.
    Ik zit nu dus al 6 weken zonder electrische fiets.
    Service aan huis, wat mede de reden was om de fiets te kopen kan nauwelijks gegeven worden omdat ze maar 1 service auto hebben rijden.
    Ze zeggen afspraken te hebben met lokale fietswinkels, maar dat is geen service aan huis.
    Kortom, mijn teleurstelling is groot. Ik heb spijt deze fiets bij dit bedrijf te hebben gekocht mede door de goede testresultaten van de ANWB.
    De service is erg slecht en er is geen compensatie (leenfiets).
    Jago Koch

  2. iopenerz

    28/11/2016 at 14:01

    Ik heb een heel andere ervaring met Amslod. Ten eerste: hele goede prijs/kwaliteit verhouding in vergelijk met andere ebikes – goed voorlichting bij de proefrit aan huis en vooral: toen de herenstang bij mijn fiets te hoog blkeek voor mijn slechte rug en knie, werd hij na een aantal werken gratis omgeruild.

  3. Nel Van Der Veen

    06/01/2017 at 23:01

    Wij hebben beste ervaringen met dit merk, in eerste instantie was de connector stuk en deze werd na een foutje van tnt post vervangen en ik moet zeggen dat het een prettige en sterke fiets is, tegen de Erasmusbrug op fietst mijn man in standje 6 van de 9 iedereen fluitend voorbij!
    Ik doe dagelijks mijn boodschappen op de fiets en zou hem niet willen missen!
    De voorwiel motor heeft 50nm en dat is genoeg in elke situatie.
    Een prima fiets voor dat geld, wij kregen toen een prima aanbieding!

    • A. Jinkers

      03/07/2017 at 18:53

      Mooi dat u weet dat uw man met gemak de genoemde brug overgaat. Zou u mij kunnen uitleggen wat het betekend een ondersteuning te hebben van een motor van 50 nm.

  4. Toon Pollemans

    18/03/2018 at 14:01

    ik heb ook hele goede ervaring met Amslod ,mijn fiets is gestolen geweest en na 6 weken heb ik hem terug via de politie maar wel beschadigd natuurlijk ik met Amslod gebeld wat er allemaal kapot was ze zeiden we komen hem ophalen en u hoort wel wat het gaat kosten .Alles gerepareerd voor bijna niks nogmaals bedankt voor de goede SERVICE

  5. Appelmelk

    12/06/2018 at 22:24

    Vanmiddag in de showroom in Meppel geweest met de vraag of de monteur even naar de fiets wou kijken, kreeg als antwoord daar moet je een afspraak voor maken.Als er een reparatie moest komen vind ik het logisch voor een afspraak. Dus een zeer slechte zaak

  6. wilma machiels

    25/08/2018 at 16:00

    Prima fiets de Amslod croft.
    Ik zie de aanbieding van 995 euro
    Ik heb voor mijn Amstel Croft 1299 Bet. en 15 euro verwijderingsbijdrage.
    De Croft van 995 euro had de verkoper niet meegebracht ondanks mijn verzoek.
    De Croft die hij wel had meegebracht was dus wel een stuk duurder.
    Wij hebben die gekocht en zijn zeer tevreden.
    Echter het verschil snappen we nog steeds niet.

  7. R.kazmierczak

    24/11/2018 at 20:46

    Dat zet mij aan het denken ?????????????

  8. Pingback: Stella e-bikes, waar zijn de prijzen? - Elektrabikes.nl

  9. Nikkets

    10/12/2018 at 15:14

    Wij hebben 2 fietsen bij Amslod gekocht. De Venton LX en de Wellington MX met s-frame (dit is een ingekort frame.
    Na een iets langere levertijd werden de fietsen dan eindelijk thuis afgeleverd. De Venton was goed op een schavende voorrem na, maar dat zou moeten slijten (dit is na 150 km nog steeds niet het geval). Wel is er nog een fietsenmaker langs geweest om de fiets goed af te stellen want dat was dus niet gedaan. De Wellington schaafde ergens bij het achterwiel en dat kon niet verholpen worden dus ging de fiets mee terug. De week daarop werd een andere fiets geleverd maar bij onze eerste fietstocht trapte de versnelling regelmatig door, was de kettingspanning niet goed. Ook bleek de jasbeschermer niet goed te zitten omdat deze gewoon niet op deze fiets paste (als je hem vast probeerde te zetten begon het achterwiel weer te schaven) en was het frame niet ingekort waardoor de fiets voor mij te hoog was. De zadelpen moest daarom ingekort worden waardoor er geen vering meer in zat. Dus maar bellen naar Amslod waarna de fiets omgeruild werd voor fiets nummer 3. De week daarop werd deze geleverd. Bij deze fiets was het frame wel ingekort maar al snel bleek dat deze fiets ook niet goed was afgesteld, ging het schakelen van de versnelling heel erg stroef en zat de slede van de accu niet vast omdat ze moer waren vergeten. Dus kwam de fietsenmaker langs. Deze kon helaas de versnelling niet maken omdat de kabel door de middenmotor loopt en daar ergens klem zat. Hij heeft dus gebeld met Amslod en daar kreeg ik te horen dat ik weer een nieuwe fiets zou krijgen. Nummer 4…..
    Deze fiets heb ik inmiddels en bij deze is het frame ingekort, hij schakelt goed, hij is goed afgesteld en de jasbeschermers zijn ook goed.
    Ik vind het niet meer dan normaal dat zo’n fiets eerst goed wordt nagekeken en wordt afgesteld. Ik heb op dit moment heel veel spijt van de aankoop. Ik kan dus nu alleen maar hopen dat de fiets gaat waarmaken wat andere erover schrijven.

    Het probleem blijft wel dat wij diverse malen vrij hebben moeten nemen en dat ik ander vervoer heb moeten regelen. Onze uren zijn niet voor niks en de auto rijdt niet op water. Mijn oude fiets kon ik niet meer gebruiken omdat ik in alle verwarring, frustratie en boosheid over alle nieuwe fietsen de verkeerde acculader mee terug heb gegeven.

    De klantenservice is niet heel erg klantvriendelijk. Wij willen graag een nette compensatie maar wat zij bieden is een gratis 500 km beurt en een gratis jaarbeurt. Daarmee vinden wij alle kosten en ongemak niet gedekt. De man van de klantenservice vindt het maar heel normaal dat je thuisblijft voor iets wat je op internet besteld. Nou vind ik dat je een paar schoenen of 2 (de duurste uit hun assortiment) fietsen niet met elkaar kunt vergelijken. Bovendien kunnen schoenen nog bij de buren afgeleverd worden of haal ik ze zelf op bij een postagentschap.
    Toen ik vermeldde dat als ik een recensie zou schrijven deze zeker niet positief zou zijn, kreeg ik als reactie: Denkt u nu dat ik daar harder door ga lopen? Dit is klantonvriendelijkheid ten top!!! Ook kreeg ik te horen dat ik maar niet naar hem luisterde terwijl dat andersom het geval was. Ben ik dan niet de klant??? Ik bel of mail niet met een onzin verhaal. Wij kopen voor ruim € 5000,- fietsen en voor dat bedrag mogen wij toch wel wat goeds verwachten, zeker als ik dat alle positieve recensies lees en het bij de proefrit zo goed ging.

    Wij hebben een klacht ingediend en zijn benieuwd wat daar mee gedaan wordt. Ik heb in ieder geval een acculader voor mijn Gazelle terug. We hebben daar meerdere malen naar moeten vragen. Het is niet mijn eigen acculader maar een hele oude en hij zal in een oud doosje met snel wat plakband eromheen en een adressticker erop. Zo van “je kunt in ieder geval niet zeggen dat we daar niks aan hebben gedaan”….

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

To Top