Update: De 2015 versie van de Telegraaf test staat nu ook online, je vindt hem hier.
Net als voorgaande jaren heeft de Telegraaf ook in 2014 weer een e-bike test gedaan. Ze testten dit jaar maar liefst 24 elektrische fietsen. Deze zijn onderverdeeld in 3 verschillende prijsklassen, te weten: tot 2000 euro, van 2000 tot 2500 euro en elektrische fietsen boven de 2500 euro.
Wat de testers opviel: Dat er steeds vaker voor de middenmotor van Bosch wordt gekozen door de fabrikanten, er zitten 3 fietsen in de test met een te slap frame en de accu’s krijgen ieder jaar meer vermogen.
Hieronder zetten we de geteste fietsen voor je op een rijtje, met de conclusie van de Telegraaf er bij. De krant geeft een waardering in sterren, met 5 stuks (*****) als maximum:
Tot 2000 euro:
Sparta C5, 1999,00 euro, ****
Stella Vicenza, 1499,00 euro, ***
Bikkel I Bee T3, 1949,00 euro, **
Batavus Monaco E-Go, 1899,00 euro, **** Testwinnaar tot 2000 euro
2000 tot 2500 euro:
Giant Prime E+1, 2499,00 euro, ***
Dutch ID Tour Active, 2499,00, ****
Trek TM400+, 2499,00 euro, ****
Pegasus Sienna 7 speed, 2199,00 euro, ****
Gazelle Impulse EM C7, 2099,00 euro, ****
Batavus Milano E-Go, 2499,00, ****
Flyer C5 Deluxe, 2399,00 euro, *****
Pegasus Ravenna 8 speed, 2499,00, *****
Sparta ION RXS+, 2499,00 euro, *****
Kalkhoff Tasman City Impulse 8, 2299,00 euro, ***** Testwinnaar tot 2500 euro
Vanaf 2500 euro:
Giant Prime E+0, 3299,00 euro, ***
Trek T700+, 2999,00 euro, ***
TDR Flox, 2999,00 euro, ***
Dutch ID Sport Active, 2599,00 euro, ****
Sparta B2, 2599,00 euro, ****
Gazelle Orange EM, 2599,00 euro, *****
Flyer T8, 2999,00 euro, *****
Batavus Ventoux Easy, 2599,00 euro, *****
Koga E-Deluxe, 2999,00 euro, *****
Pegasus Ravenne NU-E, 2999,00 euro, ***** Testwinnaar boven 2500 euro
De complete test kun je lezen in 4 pdf’s op de site van de krant, hieronder de linkjes naar die documenten:
De begeleidende tekst staat op de site: E-bikes_onder_de_loep.html
De Telegraaf e-bike testen van voorgaande jaren vind je hier:
2011
2012
2013
