De campagne Heel Nederland Fietst leent haar elektrische Twitterfiets uit aan staatsseccretaris Joop Atsma.
Het is een nieuwe, van Gazelle. Onze staatssecrataris van Infrastructuur en Milieu doet een week lang verslag naar zijn 5.255 followers van zijn keuze voor de auto of de fiets.
Dit in het kader van de campagne “Heel Nederland Fietst”, die zich richt zich op het stimuleren van dagelijks fietsgebruik. Dit jaar staat de campagne in het teken van fietsen naar het werk.
“De Twitterfiets is geen fiets die zelf twittert, maar één waarover je twittert. Er wordt een fietstoss muntje bijgeleverd waarmee de berijder kiest of hij/zij de auto pakt of de fiets gebruikt. Afwijken mag natuurlijk altijd, zolang je maar bewust een keuze maakt“, aldus projectleider Peter-Jan Mol.
Eén van zijn tweets: “Vandaag lastige rit door stevige Waddenwind uit het noorden. Op #twitterfiets van #fietsersbond en #nisb gaat echter alles voor de wind;)”
Wil je alles lezen? Joop Atsma is te volgen via www.twitter.com/atsmajoop
